יום רביעי, 3 באפריל 2013

הקליפ של " High School " עלה לחשבון ה-VEVO של ניקי + פרשנות שלי לקליפ.



ניקי בחרה לסגור את הסט בוקס " Pink Friday : Roman reloaded The re up " עם סינגל שלישי ואחרון. הקליפ יצא היום. ב-4.2, בדיוק ביום שבו ניקי הוציאה את האלבום שלה " Pink Friday : Roman reloaded " באופן רשמי. מין סגירת מעגל כזו של שנה. ומה היה לנו בשנה הזו? אואו, כלכך הרבה. מראפרית מוערכת הפכה ניקי לסנסציה בלתי פוסקת. קהל המעריצים שלה הוגדל פי כמה וכמה ואף התחזק, אך לא מעט מעריצים שהעריצו אותה בזכות הראפ של " Pink Friday " נטשו אותה כי הפכה להיות משהו שלא לרוחם. בשנה הזו יצאו להיטים כמו " Starships " ו- " Pound the alarm ". שערעוריות כמו הריב בין מאריה קארי לניקי מינא'ז, סיבובי הופעות, ראיונות, הופעות, המון שמועות, ובקיצור: המון בלאגן. רבים נוהגים לראות את ניקי כראפרית הפרובוקטיבית שממזמן כבר הפסיקה לעשות ראפ ועברה לשיר דאנס. אך ניקי הוכיחה שגם במגרש הראפ היא שולטת והוציאה סט בוקס שבכלל לא מבייש אותה. המבקרים והמעריצים בחרו ב- " High School " כשיר המשובח והאהוב באלבום לצד " Im Legit ". 
ב-25 לפרבואר בחרה ניקי להוציא ל- " High School " קליפ ולא ל- " Im Legit " ובאופן רשמי הפך השיר לסינגל האחרון. בדיוק היום הגיע אלינו הקליפ, ואיתו המון המון ביקורות. 


יש האומרים כי הקליפ של הייסקול איכזב. ובכן, תנו לי לתאר מנקודת המבט שלי איך הקליפ הזה בעיני. 
ראשית כל, מישהו בפורום הזה אמר פעם אחת " אם ניקי הייתה עושה קליפ של בית ספר, זה היה צפוי מדי " ולאחר שהוא אמר זאת פתאום הבנתי כמה המשפט הזה נכון. זה היה צפוי, נדוש, ולא מעניין כלל וכלל. בהצצה ובטיזר רואים כי ניקי דואגת להיות יפה, ולדפוק המון פוזות למצלמה. האם יהיה כאן עומק? בניית עלילה? יצירת סיפור או ביסוס מסר מסויים? כנראה שלא. הקלי הזה הולך להיות " פאן פאן פאן פאן " בלבד. והנה, הגיע היום הגדול ובו " High School " יצא. כולי השתוקקתי לראות את הקליפ. הקליפ דלף בקבוצה ארורה בפייסבוק, וכמובן שאני ניצלתי את המומנטום ופרסמתי באתר שלי, ובדף הפייסבוק של האתר. שברתי שיא, דאגתי לפרסם את זה כמו חיה. ורק אח"כ ישבתי וצפיתי. אחרי שכל החברים שלחו לי בצ'אט את דעותיהם על הקליפ, ישבתי ובאמת ניסיתי להבין אותו. בפעם הראשונה אני לא אשקר, זה לא הלך. לא הצלחתי לזהות המון דברים, ואפילו נקרעתי מצחוק במבוכה שליל ויין וניקי עשו אקטים במיטה. אבל רק בצפייה בשנייה התחלתי להבין הכל, נפלו לי המון אסימונים, והבנתי המון דברים שקודם לכן לא חשבתי עליהם.


פרסום| איך אני רואה את הקליפ " High School "


ראשית, לעולם לא אשפוט קליפ לפני בגלל הטיזר שלו, או בגלל ההצצות ( לקח ) ותמיד אבל תמיד אני אבוא בראש פתוח וגישה פתוחה, כי אם זו לא הייתה ניקי יכול להיות שהייתי מפספס המון דברים כי ההצצה הייתה אכן טיפה מאכזבת ( הטיזר פחות. ) ראיתי כל מיני תגובות על הגועל של ליל ויין ועל הגועל של ניקי ואיך שהם נוגעים בעצמם ואיכסה פיכסה. יש לי שאלה אליכם: למה לבריטני ספירס מותר להתקלח בקליפ " Criminal " בעירום וליל ויין ולניקי עם בגדים אסור לגעת אחד בשני במיטה? למה לפינק מותר לעשות ריקודים אירוטים ב- " Try " ולהתנשק עם דוגמן סוג ז' בקליפ שלה ושל נייט? הבנתי למה. הבנתי שתמיד אבל תמיד יבואו בטענות לפרובוקטיביות. תמיד יבואו בטענות לאלו שאולי על-פניו נראות מאוד מוחצנות, כמו ניקי, או כמו ריהאנה שכל העולם ( כולל אני, כן כן ) סקל אותה על היותה משתכשכת עירומה באמבטיית שיעמום או מכה ניצבים על סט ה- S&M. ואז הבנתי שיש כאן סוג של צביעות, אנשים מחפשים היכן להצדק. " זה חשוף מדי! זה חשוף מדי! מה זה הגועל נפש הזה? " ואני תוהה לעצמי: " הם בטח כבר יתבגרו בקרוב.. " ומותיר להם להכניס לעצמם מנטרות אפלות לראשם הרנסנסי. 



בקליפ רואים את ליל ויין מגיע עם הרכב שלו לאחוזה גדולה של מאפיונר איטלקי או מה שהוא לא יהיה, בזמן שניקי דופקת פוזות למצלמה ב"מגרש הביתי שלה" שהוא בעצם מטאפורה ל" מקום הכי נוח ובטוח שלה " שבזמן שליל ויין נכנס לבית ומתאהב בניקי, אשתו של המאפיונר, קטעי המעבר דואגים להחצין את הסקסיות שניקי מנסה להוציא ממנה בבריכה ובז'קוזי. רואים שהיא עדינה, מופנת, לא אומרת יותר מדי, יורדת מהמדרגות בראש ירוד ולא מורם. למה? כי היא אשתו של.. היא אשתו של המאפיונר וכל מילה הכי קטנה יכולה לערער את מעמדה. כשליל ויין יושב ועושה עסקים עם המאפיונר, ניקי דואגת לעבור ולרמוז לווין מסרים עם העיניים. אפשר לראות את זה כמישהי שמתחננת שיושיעו אותה, שיעניקו לה חופש, שיעשו לה בית ספר וילמדו אותה על החיים שלעולם לא הצליחה לצאת ולראות כי הייתה יותר מדי זמן בבית האחוזה. כמובן שלאחר מכן יש את הקטע של ליל ויין שמראה כמה הוא גבר, כמה בנות יש סביבו. אבל אפשר לראות את זה גם כאילו יש סביבו המון בנות והוא בחר ב"אחת" שזו ניקי. קצת קיטשי מאולץ ולא קשור לטעמי, אך נזרום. כשליל ויין מביט בניקי, הוא מדמיין את האהבה שהם עושים במיטה. הסצנות נראות כ"כ חיות, אמיתיות, כנות, טבעיות, ובכוונה כאלו חשופות בגלל שהם לא אמורים להתבייש באהבתם או להסתירה. ניקי בן אדם שלא אוהב להסתיר וזה לא סוד, היא המון דברה על חייה, בכל ראיון, בכל שיר, ולא כ"כ קשה לזהות אצלה המון דברים מהמסרים שהיא דואגת להעביר בשיריה או במדיה החברתית. 

פרסום| איך אני רואה את הקליפ " High School "

בקטע בריג' המהמם בעיני, רואים אדם עם מסכה שבא לקחת את כל השלל שיש בכספת. בקטעי המעבר בקליפ מראים את ניקי מחייכת שליל ויין מחבקת אותה. היא סוף סוף מדברת, סוף סוף מגיבה, מחייכת, וכבר הרבה יותר נוח לה במקומה החדש. האליקופטר מגיע, ויין מסמל לו לרדת, ניקי רצה מהאחוזה, וזורקת על הרצפה את המסכה של האדם שגנב את השלל מהכספת. לכולנו ברור כי זו ניקי, התחסיס הקולנועי הזה אומנם חרוש, נדוש, ולא מחדש המון. ( ולפני שבועיים צלמתי את הסרט גמר שלי להפקה ואפילו השתמשתי בזה, טלפתיה עם ניקי הא? ) אבל אני רואה פה כמה דברים נסתרים. ראשית, סוף סוף ויין עשה לניקי בצפר וגרם לה פעם אחת בחייה לעשות משהו נועז, משהו שהוא יזכר תמיד, שתהיה סוף סוף שלמה עם עצמה, משהו שלא תתחרט. כן, אפשר לשייך את זה להחתמה על-ידיו בחברת ההקלטות שלו בתחילת הקריירה שלה. השלל מסמל בעיני את כל החומריות שניקי צברה. את כל הכסף שהרוויחה. המסכה העטורת יהלומים מסמלת בעיני את כל הזוהר, התהילה, והאושר והעושר שהיא רחשה לעצמה במהלך השלוש שנים האחרונות. הוא גרם לה לעשות משהו שהיא באמת רוצה, משהו שהיא באמת מאמינה בו. וכפי שאמרתי, כנראה יש כאן חזרה מסויימת על מה שקרה בינהם בעבר עם עניין ההקלטה והכל. 
פרסום| איך אני רואה את הקליפ " High School "

רואים את המאפיונר רץ קודם כל לכספת, בזמן שניקי וליל ויין כבר על המסוק, כנראה פחות מעניינת אותו ניקי. הרבה יותר מעניין אותו השלל שנגנב, ורק אח"כ הוא מעיף מבט אל החלון ומבין שהיא נעלמה לו. דבר כזה יכול להעיד על הצורך בחומרניות של האנשים שהיו קרובים לה בעבר ואכזבו אותה ( יכול לקרות בהחלט ) או שהיא סתם באה לבקר אנשים חומרניים שמה שמעניין אותם זה רק דבר אחד: כסף. או שהיא באה לבקר את החברה שתמיד שפטה אותה ואמרה שניקי התמסחרה באלבומה השני, וזה לדעתי מה שבאמת קורה. אם שמתם לב, הקליפ יצא בדיוק ביום שהאלבום השני יצא. אני רואה בזה משהו כלכך חזק, עוצמתי, ומעביר מסר שניקי עושה אותו בצורה פשוט 'מתחת לשורה' וזה מקסים בעיני. הקולז'ר הזה לא סתם. ניקי עלתה על המסוק, בדרך לדרך חדשה, לאלבום החדש, עם הראפר ויין, שמעיד על כך שהאלבום הבא יהיה ראפ ( כבר אמרה בראיון שהוא יהיה בסגנון הרי אפ ) ומוכנה לשנת 2013 שהולכת להיות עבורה שנה לא פחות חשובה ומשמעותית. 

15 תגובות:

רק שתדע שהוא חסום ביוטיוב למשתמשים מתחת לגיל 18.. אני לא יכול לראות אותו..

חחחחחחח פינק לא התנשה עם " דוגמן סוג ז' " , זה בעלה יחכם!!!

מה שאמרתי סותר את זה שזה בעלה יא גאון? :)

ולאנונימי הראשון, כן, הוא חסום, יש את הסרטון ביוטיוב פשוט לא בחשבון ב-VEVO של ניקי.

מה בדיוק אמרת? רשמת "למה לפינק מותר לעשות ריקודים אירוטים ב- " Try " ולהתנשק עם דוגמן סוג ז' בקליפ שלה ושל נייט?"

לא הבנתי.. בעלה של פינק לא יכול להיות דוגמן? דוגמן הכוונה לאדם שמראו לא מבייש אותו. זו הייתה הכוונה. אני לא מבין היכן כאן הבעיה. לרגע לא אמרתי שהוא בעלה או לא בעלה, זה בכלל לא האישיו.

אתה מדהים ואני חשבתי גם ככה אבל לא בצורה כזאת ברורה ואתה ממש הוצאת לי את המילים מהפה

ממש כיף לשמוע! תודה ענקית :)

וואו. רקר אחרי שקראתי את מה שכתבת הבנתי את המשמעות של הקליפ.
אני גאה בך אמירוש ♥

אתה לא התכוונת לזה, אתה בכלל לא ידעת שזה בעלה לפני שאמרתי לך.. ואין שום דבר רע/משונה בזה שהיא מנשקת את -בעלה- בקליפ.. עכשיו בטח תגיד "לא אמרתי שזה רע" , אז זהו שכן התכוונת ש"למה לפינק אפשר ולניקי לא" כי פינק מתנשקת עם בעלה שאיתו היא גם שכבה, וניקי מתנשקת עם מישהו שאין לה מערכת יחסים איתו.. לי אישית זה לא מפריע זה לא זנותי או משהו זה בסך הכל קליפ אבל פשוט תיקנתי אותך לגבי פינק.

טוב דבר ראשון האנונימי שנתפס על בעלה הדוגמן סוג ז'של פינק בtry .שחרר.לאף אחד לא אכפת.זאת היתה דוגמה להמחיש בצורה נפלאה איך אנשים מחפשים ו"מחכים בפינה" לאנשים פרובוקטיבים.אם זה כזה חשוב לך.תפתח אתר על פינק.אני מאחלת לך שהוא יצליח לפחות כמו האתר המושלם הזה

בדברי הנוספים אפנה למנהל האתר המושלם.מלאך שלי ,נהנתי כל כך מהכתיבה הקולחת שלך והפרשנות הנבונה(ובהחלט אפשרית!) לקליפ.אתה כל כך נהנה מהיצירה שלך ודרך החשיבה שלך והם יובילו אותך רחוק.תמשיך לכתוב בטעם וחוצפה של מבין בכל!

נ.ב
הלוואי והייתי מוצאת פרשנויות כאלו עמוקות לשירת דבורה הנביאה ורחל המשוררת אך זו תשאר הפנטזיה המוגזמת שלי

איני מבין איך אתה קובע מה אני יודע ומה אני לא. סתכל על השעה של התגובה שלך, עכשיו לך ל-FXP לפורום פופ ו-R&B ובדיוק פרסמתי שם את האשכול. סתכל על השעה של מי שרשם לי שם שזה בעלה, ותראה שעוד אמרו את זה לפנייך ( ידעתי לפני, רק שלא תחשוב שהמצאת את הגלגל בטעות ) כעת, גם ב- Try היא מתנשקת עם בעלה? אתה סתם מוציא אותי "הייטר" של פינק. אבל אתה זה שמתחכם כאן. לזה אתה יכול לתת תשובה? לא. או שכן וסתם תחפש לתרץ את זה בעוד סיבה כי לה מותר כי זו אומנות ולניקי אסור. ושוב, לא תיקנת אותי לגבי שום דבר, אתה מוזמן להכנס לאשכול ב-FXP ולראות שידעתי זאת עוד לפני תגובתך. :)

תודה לך נשמה על המילים החמות! כיף לקרוא דברים כאלו שבאים באמת מהלב וממקום כנה. תודה רבה, אוהב המון <3

האנונימי צודק, היא מתנשקת עם בעלה ואין על זה בכלל דיון, ניקי מתחרמנת עם ליל ויין ואין בינהם בכלל מערכת יחסים..

הוסף רשומת תגובה